fredag 5 januari 2018

6 v dräktighet

Bröstkorg 62 cm
Midja 62 cm
Vikt 13,60 kg


Nu händer det grejor. 4 cm ökning av midjemåttet på en vecka det är inte lite det.
Så spännande hur många där kan finnas.
Fidelies aptit är tillbaka och mer där till, letar ständigt efter något
att stoppa i munnen. Blöta pappersnäsdukar på promenaderna är en stor favorit.
Mio irriterar hon sig på och visar tydligt att du denna gången är det jag som ska ha smått.
Fidelie och Mio är som syskon. Kan gnabbas i bland men ska alltid dela fåtöljen ihop
och ligga tätt , tätt vid mina fötter när jag sitter vid datorn.
Fidelie och jag låg och mös i valprummet i morse , bara hon och jag.
Tog dagens foto då så lite ursäkt över dålig kvalite`
Detta vädret är ju helt hopplöst och eftersom Fidelies mage tynger ner magbehänget 
har jag bestämt mig för att sportklippa henne redan nu .



Vecka 6
Öronsnibbarna och ögonlocken växer och täcker i slutet av veckan örongång och ögon. De yttre könsorganen
börjar förändra sig i riktning till han- och honkönsorgan..
I början av veckan skiljs tårna helt, och i slutet av veckan bildas klorna. Morrhår börjar växa ut.
Tarmsystemet lämnar navelsträngen och befinner sig nu placerad i bukhålan.
Hos tiken ses en svag rosafärgning av bröstvårtorna, och beroende på antalet  valpar i livmodern vill buken
tillta lite i omfång. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar