lördag 3 februari 2018

10 dygn

Lugnet råder här hemma !
Lilla Fia vägra tillägg och har äntligen fått in sugtekniken på mamma 
Fidelie och ökar nu på bra.
Titta själv!
Idag har alla småttingarna fått sina små små klor klippta.
Den som hade spring i tassarna var Tora. 
Kröp och ålade sig. Hm brås hon på mamma Fidelie tro?
Fidelie gillar inte kloklippning och även gör allt  än att hålla tassarna stilla
när de ska tas.
Men ingen valp blir orolig när jag tar upp dem. Känner sig redan
trygga att bli hanterade. Men så tillbringar jag mycket tid vid 
lådan dels för att bara titta på underverken och för att klappa dem och Fidelie.
Ännu är inga ögon öppna men de har börjat 
försöka balansera på sina bakben.


Växer så det knakar .Bosse har redan växt ur märkbandet han fick i
torsdags så idag blev det ett grönt med spets. Jaja han får tåla att det kanske
är lite tjejigt!

Fidelie och jag är lite oense om EN sak.
När jag bäddar rent i lådan är hon inte nöjd och vill bädda om alltihop.
Vi har också lite olika åsikter om hur det ska ligga. Jag förklarar och förklarar att det måste
ligga slätt medan hon tittar oförstående och menar på en enda röra är bäst.

Bosse och Vera var inte så hungriga denna gång när de andra tog för sig.Tur 
mjölkbaren alltid är öppen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar