söndag 11 februari 2018

Nya smaker

Så här såg det ut när jag la mig i går kväll.
Finns det hjärterun så finns det .....
Tyckte Ulla var så söt här.

helt andra personligheter med ögonen öppna.

Idag var det dags för kloklippning och första avmaskningen av tre.
Valparna avmaskas med axilur.
Först ut var Bosse.
De fick också på sig "riktiga" valphalsband nu.
De har liksom vuxit i dem.
Bosse har grön.
Klippa klor är inga problem.

Men för första gången få smaka något annat än morsans 
milkshake var nog en stor besvikelse.


Tvi tror jag han tänkte.

Lilla Fia fick rosa halsband och även hon låg lugnt och fint 
när hon fick sina klor klippta.


hon har ju fått mat tidigare med just en sådan här spruta

men detta gillade hon INTE.

Ulla fick orange halsband.
Klippa klor var inget att hetsa upp sig över.


Men det där andra.

Tror bilden talar för sig själv.

Ralle blev blå "Herr Blå" ;)

Cool kille även han.

Men inte ett dugg godare tyckte han maskmedlet var.


Vera fick bli orange och visst ser hon lite högfärdig ut.
Fin liten dam som gillar att få klorna fina,

En som gillade vad jag erbjöd.

Big smile.

Sist ut Tora som fick lila.
Lika lugn och fin hon.

Men maskmedel?

Njae var nog inte det bästa jag kunde erbjuda.

Händer så mycket bara på ett dygn nu i utvecklingen.
De gör små lekinviter, skäller och mycket stabilare på benen.
Inte minst så otroligt söta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar