söndag 4 mars 2018

en vanlig söndag

Igår var det Smulans valpar att få all uppmärksamhet.
Ingen kunde ana att ett helt gäng godingar fanns alldeles i närheten
för gänget sov sig igenom hela eftermiddagen. Dörren var såklart öppen in
och någon tittade in på gänget men att valpar kan vara så tysta var det nog
inte många som trodde. Gulliga små grynen.
De är bara så tråkiga på en sak, när jag kommer och vill
ta fina kort ser det ut så här:
Alla kommer och vill bli kliade på magen och mysta med.
Sätter mig ner och alla klättrar upp i mitt knä.

Tro inte jag klagar för det är bland det absolut underbaraste som finns.
Men viss svårighet att fina kort.
Ingen skillnad hos dem vad det gäller att mysa och gosa.
Alla är precis lika underbara.

Sitta här när jag vill vara där.
nymornad Ted

Fia tror hon är farlig

Skulle kunna vara Bosse men är inte helt säker.

söta Vera

Fidelie tittar in med mjölkbilen emellanåt.
Men hon har dragit ner på det.

De är ju inte så små längre och får knappt plats under henne.
Hon får hålla på att ge di så länge hon känner för det.
Och kan ju säga att de är matvrak. Deras portion med mat har fördubblats
på en vecka och är upp i 3 dl /måltid alltså ca 0,5 dl/ valp.
De är så fina! Idag på utställning träffade jag en halvbror till dem.
Otroligt fin och mjuk kille så gott påbrå från alla håll har de.

Ska bli bättre på att smyga mig på dem och få till lite bättre bilder.
Men det är en livsnjutar kull på alla sätt och helt fantastiska.
Ja nu skryter jag igen. Men vet ni vad?
Det får jag!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar