fredag 16 mars 2018

förberedelser

Imorgon kommer farmor och då fick babymatten fnatt och påstod att nu ska vi bli fina.
HALLÅ??????????
Är inte vi redan de allra finaste valparna i världen säg????
Men inga protester hjälpte.
Först rakas öron.

och klippa morrhår

bada var totalt överdrivet.

Men en varm go fön det gillades.
Alltså ni ser väl att det var jag Harry som åkte på det först?

Sen fick jag komma ner till halvsyrran och halvkusinerna.
Lite läskigt var det allt när alla skulle kolla in vad jag hade gjort.
Men tur att halvsyrran Smulan putsade om mig. Kändes genast bättre då.

Fia/Jackie det är jag det och bli fin

det är min melodi.

Men det där med vatten??
varför?

man kan bli lite halvtokig på kuppen,

innan man faktiskt märker hur skönt det är.

Gott att bli frotterad sen hos babymatte.

som sagt bli fin gillar jag.


snälla lite till!!!

Men är du fullständigt galen??

Vad ska du göra med DEN? 
Jaså var det inte värre. Helt ok faktiskt.

Om du måste så måste du väl.

Inte så farligt men baske mig inte det roligaste heller.

Detta är MYCKET bättre.

Varmt och skönt det gillar jag.

Ska jag Ted??
behöva stå ut med sånt här?

Tydligen, jaja gör vad du ska ,jag sitter snällt och väntar
tills du blir färdig. Husse påstår att de är som att ansa skägget.

Varför ligger ni här och kurar?
Jag vill ju BUSA!!

Vatten var väl helt ok. Men man får ju protestera lite
jag menar babymatten får ju jobba lite.

Lite schampo så farmor ska tycka jag luktar gott,

Hm blir man Dumbo efter bad eller det är bara jag?

Men vad i sjutton hittar du på!!!!!


Alltså sluta nu jag tycker inte om det.
Envisa babymatte påstod att det är bara att gilla läget för
detta är bara första gången av många .Tss säger jag.

Det är jobbigt att bli fin.

Lite konstigt faktiskt. Att fast det finns en hel massa kusiner
är det allt skönast att vila med de man är van vid.



Sen var det min tur. Lite pedikyr är aldrig fel.

är jag en kändis jagad av paparazzi eller det heter kanske 
husserazzi? för han den där hussen sticker kameran i fejjan
på en hela tiden. 

Eller kanske jag är en riktigt snygging?
Fin blir finare..så är det.

De andra slocknade en efter en.

Men varför ska jag bada????

Bort med dig !! Om jag räcker tunga försvinner han nog.

Men faktiskt riktigt riktigt skönt egentligen.


Skönt när det var klart.




Varmt och gott det gillar jag!

Som vanligt blir jag alltid sist ut??
story of my life!


då har man faktiskt rätt att få protestera åtminstone och verkligen ogilla
den där brummande saken. Babymatte var minsann både sträng
pratade snällt på en gång. Sa att detta måste man stå ut med om man vill vara
en fin cockerspaniel flicka. Tramsa det gör man inte.
bäst att lyda kär........en och visa upp hur mycket 
jag älskade att bada.

faktiskt bland det bästa jag varit med om hittintills.

så skönt!!


babymatte sa jag var en så duktig tös.

Sen fick även jag prova på den där varma blåsande saken.
Ännu en grej som jag bara älskar!!



mina syskon är bäst i världen.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar